KARIKATURER – USKYLDIG MORO ELLER BLODIG ALVOR?

Torsdag den 19. februar kl. 19.00 arrangerer Gjøvik Kunstforening en foredragskveld på Gjøvik bilbliotek.

Det er Jan Kokkin, forfatter/kunstkritiker/ kurator som holder foredrag over denne spennende tittelen.

Helt siden antikken har karikaturtegninger provosert og gledet, men de siste årene har de såkalte «Muhammed-karikaturene» ført til en tilspisset konflikt mellom muslimer og kristne.  Fra et vestlig synspunkt blir karikaturene sett på som et uttrykk for en ubegrenset ytringsfrihet mens mange muslimer oppfatter dem som grov krenkelse av sin religion.

Foredraget tar for seg eksempler på karikaturtegninger gjennom tidene.

Som medlem i Gjøvik Kunstforening går du gratis inn på dette foredraget.  For andre koster det kr. 50.-
Vi håper dere finner veien til biblioteket denne kvelden og vi håper også dere tar med dere naboen, en venn eller andre til foredraget.
For de som ikke er medlemmer kan enten betale kr. 50.- i inngang eller tegne seg som medlem og gå gratis inn.

Vi lover et interessant foredrag.
Støtt opp om Gjøvik Kunstforenings aktiviteter!

Velkommen til biblioteket på torsdag kl. 19.00!

Tags: , ,

Sorry, the comment form is closed at this time.